خبرنامه

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان حملات جداگانه امروز در ولایات بلخ، کابل و کندز را به شدت محکوم کرد.

21 April 2022

آقای رامیز الاکبروف، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه برای افغانستان، سه حمله جداگانه امروز در ولایات بلخ، کابل و کندز را که بر اساس گزارش ها تا کنون ۳۰ کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است، به شدت محکوم می کند.

بر اساس گزارش ها، یک انفجار در مسجد "سه دوکان" در شهر مزارشریف ولایت بلخ رخ داد که در نتیجه آن دست کم ۱۰ نمازگزار کشته و چهل تن دیگر زخمی شدند. مقامات نگران اند که با انتقال قربانیان به بیمارستان ها، تعداد تلفات افزایش می یابد. پیش از این نیز یک ماین جاسازی شده در ناحیه پنجم پولیس شهر کابل دو جوان را زخمی کردند.

همچنین در یک رویداد جداگانه در "سر دوره" ولایت کندز، یازده نفر بر اثر انفجار سوم کشته یا زخمی شدند.

آقای الاکبروف عمیقاً به خانواده های قربانیان غیرنظامی و کسانی که در حملات امروز آسیب دیده اند ابراز همدردی می کند و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل دارد. آقای الاکبروف میگوید: «مردم افغانستان قبلاً رنج های بسیار زیادی را متحمل شده اند و باید از چنین حملات ابلهانه و وحشتناک در امان باشند. من از همه طرف‌ها می‌خواهم که به طور کامل به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قانون بین‌المللی حقوق بشر برای تضمین امنیت افراد ملکی و زیرساخت های ملکی پایبند باشند.»

حوادث غم انگیز امروز تنها دو روز پس از انفجارهای انتحاری در خارج از مراکز آموزشی در غرب کابل رخ داد که منجر به کشته شدن حداقل شش نفر و زخمی شدن تعداد زیادی از کودکان شدند.

نهادهای ملل متحد درگیر در این ابتکار

ملل متحد
ملل متحد

اهدافی را که با انجام این طرح میخواهیم به دست بیاوریم