خبرنامه

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان حملات امروز بر موسسات آموزشی در کابل را به شدت محکوم کرد

19 April 2022

رامیز الاکبروف، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده امور بشردوستانه برای افغانستان، حملات هولناک امروز بر یک لیسه و مرکز آموزشی در غرب کابل را به شدت محکوم می کند.

بر اساس گزارش ها، چندین انفجار در لیسه عبدالرحیم شهید و مرکز آموزشی ممتاز در نزدیکی منطقه دشت برچی در غرب کابل رخ داد که بر اثر آن دست کم شش نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند. حال چند تن از مجروحان وخیم گزارش شده است. مقامات نسبت به افزایش تعداد تلفات ابراز نگرانی کرده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که لیسه عبدالرحیم شهید در زمانی که دانش آموزان از کلاس های صبحگاهی خود بیرون می آمدند مورد انفجار قرار گرفت و به دنبال آن انفجاری دیگر در چند کیلومتری آن نزدیک مرکز آموزشی ممتاز رخ داد.

آقای الاکبروف میگوید: «از طرف مجموع جامعه بشردوستانه در افغانستان، صمیمانه تسلیت خود را به همه آسیب دیدگان و خانواده های کشته شدگان ابراز می کنم . خشونت در مدارس یا اطراف آن هرگز قابل قبول نیست. برای مردم افغانستان که از جنگ های چهل ساله آسیب دیده اند، مدارس باید پناهگاه‌های امن و مکان‌هایی باشند که کودکان بتوانند در آن بیاموزند و شکوفا شوند.»

آقای الاکبروف تاکید می کند که حملات علیه افراد ملکی و زیرساخت های ملکی، از جمله مدارس، بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه به شدت ممنوع اند.

نهادهای ملل متحد درگیر در این ابتکار

ملل متحد
ملل متحد

اهدافی را که با انجام این طرح میخواهیم به دست بیاوریم