خبرنامه

سازمان ملل متحد در افغانستان در حالی از کشور قزاقستان کمک دریافت می کند که هنوز هم نیازهای بشردوستانه مردم در سراسر کشور بصورت جدی پابرجاست

31 August 2022

کابل/ترمز: امروز، سازمان ملل متحد در افغانستان از  دریافت کمک های اضطراری دولت قزاقستان در مرکز لوژیستیک بشردوستانه منطقه ای ترمز استقبال کرد. کمک های غیر نقدی متذکره که جهت حمایت از تلاش های بشردوستانه در سراسر کشور استفاده خواهد شد، شامل دوصد خیمه و به همین تعداد ترپال، دو هزار تخت خواب، دوشک، کمپل و به تعداد دو هزار پتلون و جاکت و به تعداد دو هزار کاسه، پیاله، کارد و قاشق پنجه می باشد. این کشور همچنان به مقدار ۶۰ هزار لیتر روغن نباتی و نزدیک به ۲۰ تن برنج و شیرپودری در این راستا کمک کرده است.

آقای بختیار سرسینبای، شارژدافیر جمهوری قزاقستان در امور افغانستان در جریان مراسم تسلیم دهی این بسته های کمکی در ترمز گفت: "این کمک ها جهت حمایت از پاسخگویی بشردوستانه سازمان ملل متحد برای خانواده های آسیب دیده افغان از زلزله  های ویرانگر در ماه جون، سیلاب های جاری که یک سوم کشور را فراگرفته و سایر نیازهای حاد و درحال ظهور در نظر گرفته شده است."  وی همچنان اضافه نمود "قزاقستان متعهد به کمک به تلاش‌های بشردوستانه در منطقه است و همیشه برای حمایت از مردم در کشورهایی مانند افغانستان که با شرایط سخت مواجه هستند، تلاش می‌کند."

نامبرده افزود، درنتیجه چندین دهه جنگ، تغییرات اقلیمی ، افت های گذشته بجا مانده ، و تحولات سیاسی یک سال پیش که بیشتر به مشکلات و بحران های اقتصادی افزوده، بیتشر از ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانه برای نجات زندگی شان نیاز دارند.

همچنان در این مراسم داکتر رامز الاکبروف معاون نماینده ویژه، هماهنگ کننده مقیم وامور بشردوستانه برای افغانستان گفت " سال گذشته برای مردم افغانستان به‌ویژه برای زنان و دخترانی که بصورت تا متناسبی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، سالی بسیار سختی بود."

وی هچنان افزود" سازمان ملل متعهد به کمک برای مردم افغانستان است و از کشورهای منطقه مانند قزاقستان وازبکستان برای حمایت سخاوتمندانه آنها از مردم افغانستان بی نهایت سپاسگزارمی باشد. این بسته های کمکی که امروز از سوی مردم قزاقستان به مردم افغانستان رسیده، برای ما بسیار ارزشمند است و با استفاده از این میتوانیم به سرعت به هرگونه نیازهای بشردوستانه پاسخ دهیم."

سرپناه های اضطراری و وسایل خانه  به کمیساری عالی ملل متحد در امور پناهندگان(UNHCR) تسلیم داده شد تا جهت پاسخگویی به نیاز های زمستانی برای مردم زلزله زده سه ولایت که مردم آن هنوز هم در سرپناه های موقت زندگی می کنند، توزیع نمایند. و بسته های غذایی برای توزیع در ولایات اسیب دیده از زلرله و سیلاب های اخیر به برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) داده خواهد شد.

کمک های غیرنقدی متذکره از طرف دولت قزاقستان در مرکز حمل و نقل لوژستیک چند جانبه بین المللی شهر ترمز کشور ازبکستان که در اواخر سال گذشته با حمایت قوی این دولت تأسیس گردید، به سازمان ملل تحویل داده شد. این مرکز از زمان تاسیس بدینسو، نقش مهمی در تسهیل انتقال کمک های بشردوستانه به افغانستان ایفا کرده است.

----------------------------

برای معلومات بیشتر به ایمیل آدرس رئیس دفتر هماهنگ کننده مقیم ملل متحد(Brockhausen@un.org) به تماس شوید.

 

 

نهادهای ملل متحد درگیر در این ابتکار

RCO
دفتر هماهنگ کننده مقیم
ملل متحد
ملل متحد

اهدافی را که با انجام این طرح میخواهیم به دست بیاوریم