خبرنامه

یونیسف تمام معلمان مکاتب دولتی رابرای دو ماه حمایت مینماید

20 February 2022

حمایت های اضطراری، میلیون ها طفل را قادر به ادامه تعلیم و یادگیری خواهد نمود

کابل، ۲۰ فبروری ۲۰۲۲- برای اطمینان از مشارکت و یادگیری تمام پسران و دختران به مکاتب در افغانستان ، یونیسف و شرکا از تمام معلمان مکاتب دولتی برای ماه های جنوری و فبروری حمایت های اضطراری میکند .

این پرداخت از سوی اتحادیه اروپا تمویل می شود - به مبلغ ۱۰۰ دلار، معادل آن به افغانی در ماه، برای هر معلم زن و مرد است. و به تعداد ۱۹۴۰۰۰ معلمین مکاتب دولتی در سراسر کشور با توجه به نقش حیاتی آنها در آموزش میلیون ها طفل در افغانستان کمک خواهد کرد. تمام معلمین مکاتب دولتی ابتدایی، ثانوی، نهاد های تخنیکی و مسلکی و مراکز تربیه معلم (دارالمعلین ها) شامل این برنامه اند.

داکتر محمد ایویا، نماینده یونیسف در افغانستان گفت: "بعد از ماه ها بی ثباتی و دشواری ها برای معلمان ، اکنون خرسندیم که حمایت های اضطراری را برای معلمان مکاتب دولتی افغانستان فراهم می کنیم؛ معلمانی که برای تداوم یادگیری و آموزش اطفال از هیچ تلاشی دریغ ننموده اند. یونیسف به ۲۵۰ میلیون دلار اضافی نیاز دارد تا بتواند به حمایت از معلمان مکاتب دولتی ادامه دهد و از کمککنندگان میخواهیم که ما را در تأمین مالی این طرح حیاتی یاری کنند. این یک اقدام ضروری برای امکان دسترسی مداوم به آموزش برای دختران و پسران است. "

تلاش های اضافی یونیسف در راستای بهبود و تقویت سیستم تعلیمی گسترده تر در افغانستان می باشد که مولفه هایی به شمول حمایت از تعلیمات محلی، توزیع مواد تدریسی ، یادگیری و آموزش معلمان و بخصوص معلمان اناث را در برخواهد گرفت.

به عنوان کارکرد و شیوه های کاری معیاری یونیسف در دیگر کشورهای جهان، یک روند نظارتی سخت گیرانه برای تضمین مؤثریت این حمایت ها جریان دارد. مؤلفه های نظارت در برگیرندۀ موارد ذیل خواهد بود: تثبیت هویت و حاضری معلمان مکاتب دولتی؛ ایجاد استراتیژی پرداخت سریع؛ طراحی مکانیزم نظارت و رسیدگی به شکایات بعد از توزیع کمک ها؛ و دخیل ساختن سازمان نظارت ِی رسم ِی ثالث و مستقل در بررسی و تأیید نتایج کار.

در حدود ۸.۸ ملیون طفل در مکاتب دولتی افغانستان شامل شده اند. در حال حاضر بحث و مشورت دربارۀ پلان گذاری و پشتیبانی از بازگشایی مکاتب برای تمام اطفال اعم از پسران و دختران بعد از رخصتی های زمستانی جریان دارد. مکاتب چیزی فراتر از ساختمان ها و تشکیلات برای یادگیری و آموزش اطفال هستند؛ مکاتب فراهم کنندۀ فضایی امن و مصون بوده اطفال را در برابر خطرات فزیکی از جمله آزار، اذیت و بهره کشی (استثمار) حفاظت نموده و همچنان میتوانند کمک های روانی-اجتماعی که در بسیاری مورد نیاز اطفال می باشد را فراهم نمایند.

نهادهای ملل متحد درگیر در این ابتکار

یونیسف
صندوق حمایت از کودکان ملل متحد

اهدافی را که با انجام این طرح میخواهیم به دست بیاوریم